ΜΠΑΡΑ

topp

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΑΣ ελαιογραφια. τρικογλιδης.Ι

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΑΘΑΣ    ελαιογραφια. τρικογλιδης.Ι

Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2014

Μεταποίηση - Τυποποίηση Ελληνικών Αγροτικών Προιόντων


Είναι πραγματικά θλιβερό πως η Ελλάδα μια χώρα με τόσο πλούτο τοπικών και ποιοτικών αγροτικών
προϊόντων δεν έχει κατορθώσει να κεφαλαιοποιήσει την υπεραξία που δίνει σε αυτά η μεταποίηση και η τυποποίηση τους. Η στροφή πολλών παραγωγών στην μεταποίηση, την συσκευασία και την Τυποποίηση των αγροτικών προϊόντων που παραγάγουν είναι ένας δρόμος δύσκολος, άλλα και συνάμα πολύ ενδιαφέρον.
 Η έλλειψη ταυτότητας και τυποποίησης / συσκευασίας των Ελληνικών αγροτικών προϊόντων στερεί από τους παραγωγούς τους την όποια αναγνωσιμότητα και οικονομική αξία θα μπορούσαν να αντλήσουν από αυτά. Πολλοί λίγοι είναι οι συνεταιρισμοί που κατόρθωσαν να το πετύχουν αυτό διεκδικώντας ταυτόχρονα και ένα μερίδιο αγοράς που ζητάει προϊόντα υψηλής ποιότητας με πιστοποίηση και ταυτότητα.
 Έτσι σήμερα η δημιουργία μονάδων επεξεργασίας, διαλογής, μεταποίησης και συσκευασίας αγροτικών Ελληνικών προϊόντων αποτελεί τον στόχο πολλών μεμονωμένων παραγωγών ή και νέων ομάδων από παραγωγούς με ομοειδή προϊόντα.

 Η διεργασία της μεταποίησης των αγροτικών προϊόντων αποτελεί έναν από τους πλέον σημαντικούς τομείς της δευτερογενούς παραγωγής. Συνδέεται άμεσα με την παραγωγή τροφίμων και άλλων αγροτικών προϊόντων για την εξυπηρέτηση των άμεσων αναγκών του ανθρώπου. Η φύση των αγροτικών προϊόντων και των τελικών προϊόντων, των τροφίμων, απαιτεί πολύ καλής γνώσης του κάθε προϊόντος, την χρήση τεχνολογίας, και εξοπλισμό για διαχείριση των αγροτικών προϊόντων.
 Αυτό συνήθως απαιτεί σημαντικές επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και εγκαταστάσεις και πολύ καλή μελέτη διαχείρισης της όποιας επιβάρυνσης για το περιβάλλων (διαχείριση υπολειμμάτων & αποβλήτων) .Είναι αναγκαία η μελέτη των δραστηριοτήτων αυτών από οικονομικής κυρίως σκοπιάς.

 Η τάση σήμερα σε πολλούς νέους κυρίως παραγωγούς, είναι όλοι να κάνουν την δική τους μονάδα μεταποίησης δίπλα στον χώρο παραγωγής και έτσι να εξαγάγουν σε αγορές – παραδείσους. Από τα πλάνα όμως αυτά λείπει η σοβαρή ανάλυση του κόστους και τους σκοπού της επένδυσης, απουσιάζει η διάθεση για συνεργασία με άλλους αντίστοιχους παραγωγούς και η επίτευξη οικονομιών κλίμακας μέσω δικτύωσης και επένδυσης σε γνώση και πληροφορία
ΠΗΓΗ
http://realfarm.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου